TEORİ MÜHENDİSLİK HEDEFİ AŞTI; AVRUPA’YA İHRAÇ YÜZDE 60’IN ÜZERİNE ÇIKTI

HABER ASANSÖRÜ (İSTANBUL) — Teori Mühendislik Asansör, 2021 yılında Avrupa’ya ihracat rekoru kırdı. Yüzde 60 olan ihracat hedefinin üzerine çıkmayı başaran Teori Mühendislik kapasite artırımını da gündemine aldı. Teori Mühendislik Asansör Genel Müdürü İbrahim Yılmaz, hastane ve ağır tonajlı asansör sistemlerine yoğunlaştıklarını söylerken, gelen talebe göre kapasite artırımına gidebileceklerinin altını çizdi. 

2005 yılında kabin ve kabin içi katlanır kapı üretimiyle sektöre giren Teori Mühendislik Asansör sektördeki yerini emin adımlarla güçlendiriyor. Genel Müdür İbrahim Yılmaz, Avrupa’daki faliyetlerine ilişkin 2021 yılında hedeflenen yüzde 60 ihracat hedefinin üzerine çıktıklarını duyurdu. 

HEDEF SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI

“2021 yılında yakaladığımız ciroyu biz 2022’de üzerine koymadan aynı sürdürülebilir noktada devam ettirmek istiyoruz” diye konuşan Yılmaz, 2022’nin ilk iki ayındaki üretimin beklentilerin üzerinde seyrettiğine ve geçen yılın aynı dönemine göre daha yoğun çalıştıklarına dikkat çekti. 

HEDEF PAZAR AVRUPA 

Avrupa’nın hedef pazar olarak öncelikleri arasında yer aldığını vurgulayan Yılmaz, Dubai, Katar ve Cezayir’den de önemli bir talebin oluştuğuna işaret etti. Yüzde 60 ihracat, yüzde 40 iç pazar bandına hassasiyetle eğildiklerini söyleyen Yılmaz, “Şu an kapasite oranımız yüzde 85 dolaylarında. Gelen talebe göre kapasite artırımına gidebiliriz” dedi. 

AVRUPADA 8 TONA KADAR YÜK ASANSÖRÜ

Son dönemlerde hastane ve ağır tonajlı yük asansörlerine yoğunlaştıklarının altını çizen Yılmaz, “Özel işler konusunda elimiz oldukça güçlü. Yapılamayanın değil, yapılanın daha iyisinin yapılması noktasında kendimize özgüvenimiz fazla. Özel yük asansörleri gibi özel sistemleri çok rahat yapabiliyoruz. Özellikle Avrupa’da birkaç ülkede 8 tona kadar yük asansörleri yaptık. Bu anlamda terzi gibi çalışıyoruz” diye konuştu. Özel tasarımlı kabinlere de talebin arttığına vurgu yapan Yılmaz, 2022 yılında amaçlarının üretim adedini artırmak değil, özel projelerdeki kârlılığı güçlendirmek olduğunu söyledi. 

KAPASİTE ARTIRIMI GÜNDEMDE

İlk ihracatını 2011 yılında kramer kapı ile yaptıklarını hatırlatan Yılmaz, kapı ve kabin imalatının yanında özel karkaslar, özel şaseler üzerine de üretim yaptıklarının altını çizdi. Otomatik kapı üretiminde satışların arttığına dikkat çeken Yılmaz, otomatik kapı üretiminde kapasite artırımı planladıklarını açıkladı. Yılmaz, şunları söyledi:

“Kabin üretiminde yüzde 85, kapı üretiminde ise yüzde 50 oranda kapasitemiz var. Bu rakamları artırmayı planlıyoruz. Paket asansör satışımızda dışarıdan aldığımız otomatik kapı ürünlerimiz de var. Onları kendi Tdoor markamızla paketin içerisine koymayı hedefliyoruz.” 

İHRACATTA İLK SIRADA FRANSA VAR

Teori Mühendislik Asansör’ün en yoğun ihracatı Fransa’ya yaptığını söyleyen Yılmaz, Fransa’yı sırasıyla Yunanistan, Avusturya, Katar, Irak ve Cezayir’in takip ettiğini anlattı. Bahreyn ve Sudan’ın paket asansör satışı ile ihracat ağına yeni katıldıklarını belirten Yılmaz, “Filistin’deki müşterimiz, İsrail’de iş yapmaya başladı. Oradaki işlerin paketlerini bizden almaya devam ediyor. İhracat oranımızı stabil tutmayı hedefliyoruz, bunu yaparken iç piyasayı varlığımızı sürdürmek istiyoruz” dedi. 

UKRAYNA İLE YOĞUN TEMAS

Yaklaşık beş yıldır Ukrayna ile yoğun temas hâlinde olduklarını ifade eden Yılmaz, Rusya-Ukrayna savaşı nedeni ile bölgedeki faaliyetlerine ara verdiklerini açıkladı. Yılmaz, “Mevcut savaş hâli, ileriye yönelik çalışmalarımızın biraz önünü kesti. Orada ciddi bağlantılarımız vardı. Teori olarak Ukrayna’da var olma gibi bir adımlarımız olmuştu. Savaşın neticesine göre oradaki durumumuzu kalıcı hâle getireceğiz” dedi. 

Ukrayna’da daha çok inşaat firmalarıyla irtibatta olduklarının altını çizen Yılmaz, “Onlar asansör malzemelerini kendileri alıyor, montaj işini yine oradaki asansörcüye yaptırıyorlar. İki ihaleye çıkıyorlar. Güven anlamında güzel kazanımlarımız oldu. Eğer savaşla ilgili olumlu gelişmeler olursa Ukrayna’da oluşturduğumuz güçlü alt yapımız üzerinden hızlı bir yol alabilecek seviyeye gelebiliriz” ifadelerini kullandı. 

REKLAM VE FUAR ORGANİZASYONLARI İLE VARLIĞIMIZI GÜÇLENDİRİYORUZ

Kolay, hızlı be ulaşılabilir olmaya önemle yaklaştıklarını anlatan Yılmaz; “Reklam ve fuar organizasyonları ile varlığımızı güçlendirmeye özen gösteriyoruz. Ürünlerimizi tanıtmak için işin şov tarafında hiç olmadık. Büyük bir pazarımız var. Bu pazarda marka bilinirliğini artırmak, ürünlerin sunumunu yapmak çok önemli bir adım” diye konuştu.