KIRIKER METAL ASANSÖR’DEN 5 MİLYON TL’LİK YATIRIM; HEDEF YÜZDE 30 CİRO ARTIŞI

Kapasite artırımı kararı alan Kırıker Metal Asansör, makine parkuruna 5 Milyon TL değerindeki yeni yatırım planını devreye aldı. Kırıker Metal Asansör Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Mustafa Kırıker, yüzde 30 ciro artışı hedeflediklerini açıkladı.

HABER ASANSÖRÜ (ÇANKIRI) —
Yarı otomatik, otomatik kat ve kabin kapıları ile beraber kramer katlanır kapı üretimi ile asansör sektörüne küresel ölçekte hizmet veren Kırıker, yeni yatırımlarına ilişkin Haber Asansörü’ne konuştu. 

Yarı otomatik ve kramer kapıları “DOORLIFE” markası ile, otomatik kat ve kabin kapılarını ise “LİFTOR” markası üzerinden sektörün deneyimine sunduklarını belirten Kırıker, bu ürünlerin tamamlayıcı ürünlerini müşteri talebine göre tedarik ettiklerinin de altını çizdi. 

AYDA 8 BİN ÜZERİ ÜRETİM

İki yeni makine yatırımı ile üretimlerini güçlendirdiklerini vurgulayan Kırıker, “Bu makinelerden biri punch makinesi, diğeri ise büküm makinesi. Aldığımız makinelerde hassas ürün üretimini ön plana alarak, son teknoloji ürünü makineleri ekipman listemize dâhil ettik” dedi. Tek vardiya sistemi ile faaliyetlerine devam ettiklerini anlatan Kırıker, bu sayede ayda 8 bin üzerinde ürünü tamamlayabildiklerini söyledi. 

COVID-19 pandemisini fırsata çevirdiklerini kaydeden Kırıker, şunları söyledi: 

"Üretimi kapanan ülkelerden pazar payı almak için yeni bazı ülkelere yönelik pazar payını artırdık. Bununla beraber daha önce bahsettiğimiz gibi yatırımlarımızı da bu dönemde yapma kararı aldık. Son iki senede büyümeyi sürdürülebilir kıldık. Eğer çok büyük bir değişiklik olmazsa genel ciromuzda bu sene minimum yüzde 30 oranında bir artış hedefliyoruz.”

Sisteme dâhil edilen yeni makinelerle beraber yüzde 15 kapasite artışı yaşadıklarını belirten Kırıker, Mart ayında İstanbul’da gerçekleşen Uluslararası Asansör İstanbul Fuarı’nda yeni taleplerin geldiğini hatırlattı. Kırıker, “Fuardaki yeni talepler neticesinde kapasitemizi dahada artırmamız gerekebilir. Fakat bunu, çevremizdeki gelişmeleri izleyerek uygun bir zamanda yapmayı düşünüyoruz” dedi. 

DİREKT VE DOLAYLI İHRACAT YOLUYLA 60 ÜLKEYE HİZMET

Kırıker, 30-35 arasında ülkeye düzenli ihracatlarının olduğunu söyledi ve bu ülkelerin Orta Doğu, Kuzey Afrika, Balkanlar, Orta Asya üzerinde yoğunlaştığını açıkladı. Son dönemde Avrupa ülkelerinden yoğun talep gördüklerinin de altını çizen Kırıker, şunları söyledi:

“Sadece kapı üretip sattığımız için sektördeki paket asansör hizmeti veren paydaşlarımızla beraber ürünlerimiz 60 kadar ülkede kullanılmaktadır. Burada çok farklı ülkelerden bahsedebiliriz. Çoğu zaman o ülkedeki kullanıcılardan güzel mesajlar alıyoruz” 

KAPI TEDARİKİNDE LİDER FİRMA OLMAYI HEDEFLİYORUZ

“Kırıker Metal Asansör olarak kapı tedarikçisi olma yönünde kararlığımız devam etmektedir ve tüm konsantrasyonumuz bunun üzerinedir. Çünkü bir konuda uzmanlaşma hata payını azaltarak , daha iyi ürün çıkarma konusunda çalışmalara vakit kazandırıyor. Yeni Pazarlar gündemimizde Ar-Ge çalışmalarıyla beraber ülkelerin kullanım farklılıklarına göre ürün yaparak , yeni pazarlara açılmayı hedefliyoruz. “

FARKLI ÜLKELERDE BAYİLİK ANLAŞMALARI GÜNDEMDE

Dünya asansör pazarında uzun dönemli ilişkiler kurmaya odaklandıklarını anlatan Kırıker, “Özellikle ihracatta ülke bazlı bayilik olarak ilerlemek istiyoruz. Burada hem yedek parça hem de teknik servis olarak o ülkedeki müşterilere sürdürülebilir bir hizmet vererek, hem ülkemizin hem de Kırıker Metal markaları “DOORLIFE” ve “LIFTOR”un marka bilinirliği artırmayı amaçlıyoruz. Markalaşmanın önemini biliyoruz ve bununla ilgili çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu. 

ANTİ VANDAL VE ISI DAYANIMLI KAPILAR YAKINDA

Anti vandal kapı çalışmalarına ilişkin bilgi veren Kırıker, “Çalışmamızı yönetmeliklere göre son hâline getirdik, şu an onay için beklemekteyiz. Kısa süre içersinde satış için hazır konumda olacaklar” dedi. 

Kırıker, ısı dayanımlı kapı çalışmaları için de “İlk testimizde EI-30 aldık, fakat bunun yetersiz olduğunu düşünerek yükseltmek amacıyla önümüzdeki süreçte tekrar bir teste gireceğiz” açıklamasında bulundu.

Ürün çalışmalarının yanında kalite kontrolü, üretim verimliliğinde artış, çevre duyarlılığı ve çalışma şartları üzerine Ar-Ge çalışması yaptıklarının altını çizen  Kırıker, “Özellikle ürün geliştirmelerde sahadan gelen verileri sürekli kayıt altında tutarak sektöre daha iyi ürünü nasıl kazandırabileceğimizin planlarını yapıyoruz” dedi