Mars Elevator’den ‘Küresel Rekabet’ Hamlesi
Mars Elevator, küresel asansör firmalarıyla rekabetini güçlendirmek için harekete geçti. Mars Elevator Yurt Dışı Satış Müdürü Kahtan Yunus, “Hedefimiz, oluşturduğumuz bu başarıyı daha çok geliştirerek projelerde bütünlüğü kusursuz kılacak işlere imza atmaya devam etmek” dedi.
Haber Asansörü’ne konuşan Yunus, “Global pazarda küresel firmalarla rekabet edebilecek bilgi, birikim, kalite ve profesyonelliğe sahibiz. Türkiye’de hâlihazırda aldığımız büyük projelerin devamlılığını sağlamaya devam ederken özellikle Orta Doğu pazarında montaj dahil ciddi projeler almaya devam ediyoruz. Hedefimiz, oluşturduğumuz bu başarıyı daha çok geliştirerek projelerde bütünlüğü kusursuz kılacak işlere imza atmaya devam etmektir.” dedi.
“HEDEFİMİZ KÜRESEL BİR MARKA OLMAK’’
Kurulduğu 2016 yılından bu yana 70 ülkede ihracat gerçekleştiren Mars Elevator, asansör periyodik bakımı, montaj ve revizyon faaliyeti de yürütüyor. Bu duruma dikkat çeken Yunus, “Küresel bir marka olma hedefi ile çıktığımız bu yolda milli ve yerli ürünlerimizin kalitesini tüm dünyaya göstermek en büyük hedeflerimizin arasındadır. Bu hedefimize ulaşmak için aralıksız çalışmalarımızı sürdürmekteyiz” diye konuştu.
“EN ÇOK İHRACAT YAPAN İLK BEŞ FİRMA ARASINDAYIZ”
Yunus, Türkiye Makine İhracatçıları Birliği’nin verilerine göre 2020 yılında asansör ve asansör aksamlarında en çok ihracat yapan ilk beş firma arasında olduklarını söyledi. Dünyayı etkisi altına alan yeni tip korona virüs hastalığının oluşturduğu olumsuz koşullar ile ham madde krizi ve dövizdeki dalgalanmalara rağmen, başarılı bir yılı geride bırakacaklarını anlatan Yunus, “Müşteri ağımızı genişleterek daha farklı pazarlara girmiş olduk” dedi.
“GELECEĞİN ASANSÖRLERİNİ ÜRETİYORUZ”
Uzman kadrosuyla son teknolojiyi kullanarak dünyanın her noktasında hizmet verdiklerini söyleyen Yunus, şunları söyledi;
“Bunun yanı sıra teknolojik gelişmeleri ve değişimleri takip ederek geleceğin asansörlerini üretmeyi hedefleyerek inovatif, özgün tasarımlar geliştirmekteyiz. Gelecek yıllarda da ülke ekonomisine daha çok katkıda bulunmak ve kendi hedeflerimizi gerçekleştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Özellikle yurt dışı satış organizasyonumuz ve genişleyen ihracat ağımızla her geçen gün daha da büyütüyoruz.”
“HEDEF PAZAR BELİRLİYORUZ”
“Pazar araştırmalarımızı çeşitli portallar kullanarak yapıyoruz ve buna göre de hedef pazarlarımızı belirliyoruz, müşteri memnuniyeti için küresel fuarlara katılıyor ve periyodik müşteri ziyaretlerini gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimizden gelen talepleri özenle inceliyor, projelendiriyor ona göre en kaliteli ürünleri seçerek fiyatlandırıyoruz. Satış sonrası hizmet ile her zaman müşterilerimizin yanında duruyor ve bunun için hem iç pazar hem de yurt dışı pazarları için teknik ekiplerimizle hizmet veriyoruz”
AR-GE ÇALIŞMALARINA AĞIRLIK VERİLMELİ
“Türk asansör sektörünün genel yapısı incelendiğinde, asansör firmalarınca hazır proje uygulamaları ile üretimin içerisinde yer aldığı görülmektedir. Çoğu firmanın kendi proje uygulamalarını üretmesi ve geliştirmesi gerekmektedir. Temellerini 2019 yılında attığımız Ar-Ge merkezimizi her geçen gün daha çok geliştirerek büyütüyoruz. Türk asansör sektöründe sayılı Ar-Ge merkezlerinden birine sahibiz. Ar-Ge merkezimizde değişen kuyu özelliklerine uygun asansör sistemleri projelendiriyoruz. Hastane ve tıbbi tesisler için geliştirdiğimiz sedye asansörleri, orta ve yüksek trafikli binalar için yolcu asansörleri, kısıtlı tahribatlara karşı ise anti vandal asansörlerimiz bulunuyor.”
Türk asansör sektörünün 1950 yılından itibaren hareket kazandığını ve 2000’li yıllardan sonra “zirve” yaptığını vurgulayan Yunus, günümüzde giderek artan ihracat hacmine dikkati çekti. “Artan konut ihtiyaçları ve son zamanlardaki kentsel dönüşüm projelerin artması ile asansör sektöründe önemli gelişmeler yaşanmaktadır. İç pazardaki ihtiyaçlar karşılanırken diğer taraftan da fazla imalat illaki ihraç ediliyor. İhracat oranları ithalatı geçse de ithalat oranları hâlen yüksektir ve inanıyoruz ki önümüzdeki yıllarda daha da düşecektir” diye konuştu.