Ucuz Fiyatlı Bakım Kampanyalarına Rağbet Artıyor

HABER ASANSÖRÜ (ANKARA) —  Asansör bakımlarında acilen taban fiyat uygulamasına gidilmesi gerektiğini söyleyen Birlik Asansör Genel Müdürü Ahmet Deliömeroğlu, ucuz fiyatlı bakım kampanyalarının giderek artmasından duyduğu endişeyi dile getirdi. “Müşterileri bedava bakım kampanyaları ile kandırıyorlar. Bunun kampanyası olmaz. Bedavaya iş yapılmaz” diyen Deliömeroğlu, Sanayi Bakanlığını göreve çağırdı.

Asansör montaj, bakım ve revizyonu hizmetiyle 35 yıllık tecrübeye sahip Birlik Asansör Genel Müdürü Ahmet Deliömeroğlu, asansör sektörünün gelişimsel sürecine ve yaşanan sektörel sorunlara ilişkin Haber Asansörü’ne açıklama yaptı.

TABAN FİYAT POLİTİKASINA İHTİYAÇ VAR

Sanayi Bakanlığı yetkililerinin bakım fiyatları konusunda acil bir çalışma düzenlemeleri gerektiğini kaydeden Deliömeroğlu, “100 TL ve altında bakım yapan firmalar var. Yol giderleri, personelin günlük ücreti gibi unsurları düşündüğünüzde bu fiyatlar kendini kurtarmıyor. İki bakımın bir günde yapılması gerekirken, bir günde 10 bakım yapıyorlar. Bakımlar nasıl yapılıyor? Bunları denetimlerle ortaya çıkarılmalı. 10 dakikada bakım yapılmaz. A’dan Z’ye incelenmesi, muayene edilmesi lazım. Berberlerde dahi fiyat listesi var. Bakım fiyatlarında da zorunlu bir liste olmalı” dedi. Asansörün bakımını, yine asansörü monte eden firmanın yapması gerektiğini söyleyen Deliömeroğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: 

“İki yıl garantili bir arabanın, başka bir tamirciye teslim edilmesi durumunda garanti kapsamında çıkması gibi, asansör montaj ve bakımında da aynı geçerlilik uygulanmalıdır. Yaptığımız asansörün bakımını başka bir firmaya veriyorlar, ama asansörde benim adım yazıyor. Bakımdaki eksiklikler yüzünden ise daha sonra monte eden firma suçlanıyor. Çünkü asansörde monte edenin adı yazıyor. Kurduğum asansörün bakımını ben yapmayacaksam, benden sonra oluşabilecek sorumluluktan azledilmem gerekir. Bakanlığımızın bu konuya hassasiyetle eğilmesi gerekir.” 

CEZALARIN USUL VE ESASLARI YENİDEN DEĞERLENDİRİLMELİ”

Deliömeroğlu, yeni bakım anlaşması yapılan kırmızı etiketli asansörden sorumlu tutulduklarını söyledi ve “Biz asansör için anlaşma yapalı bir hafta olmuş ama cezayı yine bize kesiyorlar. Bu konu hakkında cezaların usul ve esasları yeniden gözden geçirilmeli. Hak etmediğimiz cezaları ödemek zorunda kalmamalıyız” dedi. 

“ÜRETİCİ SATTIĞI ÜRÜNDEN SORUMLU TUTULMALI”

İmalatçı firmaların da ürünleri özelinde sorumluluk taşıması gerektiğini belirten Deliömeroğlu, şunları söyledi:

“Asansör için gerekli malzemeyi üreten firmalardan biz gerekli materyalleri alıyoruz, bu parçaları toplayıp montajımızı yapıyoruz. Asansörün motoru bozuluyor, ama bundan ben sorumluyum. İşveren, ‘Senin taktığın motor bozuldu’ diyor. Malzemeci gelip ürününü değiştirmiyor, arızalı ürünü kendilerine teslim etmemizi istiyor. Üretici de sattığı üründen sorumlu olmalı, kendi hatasını kendisi düzeltmeli. Bunun yasal bir zorunluluğu olmalı.”

AYNI KURUMUN MÜHENDİSLERİNDEN FARKLI YAKLAŞIMLAR

Yönetmeliklerin yoruma açık olduğunun altını çizen Deliömeroğlu, ilk kontrol aşamasında gelen mühendis tarafından belirtilen eksikliklerin tamamlandığını ancak ikinci kontrolde gelen başka bir mühendisin farklı eksiklikler tespit ettiğini söyledi. Deliömeroğlu, “İlk kontrolde belirtilen liste üzerinden maliyet hesabı çıkarıyor, işverenle görüşüyoruz ancak ikinci bir liste geldiğinde işverene ek maliyeti kabul ettirmekte sıkıntı yaşıyoruz. Aynı kurumun farklı iki mühendisi farklı yaklaşımlar sergiliyor. Bunların standardı net çizgilerle belirlenmelidir” dedi.

KIRMIZI ETİKET ALAN ASANSÖRE 10 GÜN SÜRE TANINMALI”

Kırmızı etiket alan asansörün kanunen kapatılması gerektiğini ancak bina yöneticisinin asansörü kapattırmadığını belirten Deliömeroğlu, “Bu asansörün yapılması bir hafta sürecek. Fiyat hazırlama ve anlaşma süresi ile birlikte ortalama bir ay zaman kaybı var. Bu sebeple asansörü kapattırmıyorlar. Ben kapattığımda asansörü kendileri açıyorlar. Kapatmasam ceza yiyorum. Kırmızı etiket alan asansöre 10 gün süre verilmeli. Asansörler yüzde 100 tehlikeli olmasa da kırmızı etiket alabiliyor. Bu süre içerisinde eksiklikler giderilse daha sağlıklı bir işleyiş gerçekleşebilir. Bu süre içinde sorun giderilmezse kapatılsın” diye konuştu.