CNR EXPO AVRASYA ASANSÖR FUARININ TARİHİ DEĞİŞİYORFUARIN BEŞİNCİSİ 2020’DE

 

CNR EXPO’da dördüncü kez dünya asansör sektörünü yerli asansör üreticileri ile bir araya getiren Uluslararası Asansör ve Yürüyen Merdiven Teknolojileri Fuarı (Avrasya Asansör Fuarı), daha bitmeden yeni fuardan söz ettirmeye başladı. CNR Holding  Genel Müdürü Ercüment Yıldızerler, tüm ayrıntılarıyla Avrasya Asansör Fuarı değerlendirmesini özel röportajımızda anlattı.

Bu sene iki farklı asansör fuarının da aynı tarihte yapılıyor olması sektör temsilcileri tarafından çok konuşulmuştu. Fuarın ardından görüştüğümüz CNR Holding Genel Müdürü Ercüment Yıdızerler; iki farklı fuara rağmen oldukça geniş bir katılımcı ve ziyaretçi profili ile başarılı bir fuar dönemi geçirdiklerini dile getirerek; “amacımız olan “nitelikli ziyaretçi” profiline ulaştık” dedi.

“BU SENE HEDEFLEDİĞİMİZ GLOBAL AĞA ULAŞTIK”

Genel olarak fuarın dört gününü nasıl değerlendirirsiniz?

Asansör, CNR için önemli bir sanayi fuarı. Sanayi fuarları her zaman aktif ve yoğun geçiyor. Asansör fuarı da özellikle yurtiçi ve yurtdışı ziyaretçinin ortak paydaşta beklendiği ihracat odaklı bir fuar. Burada global bir ticaret ağı kuruluyor. Tabi fuarda pek çok yabancı katılımcı firmamız da var. Onlar da yerli firmalarımız gibi satış yapmanın imkanlarını arıyor. Yani dolayısıyla hem ihracat hem de ithalatın gerçekleştiği tam anlamıyla global ölçekli bir fuardı. Fuarın sonunda 4 günlük bu sürece baktığınızda, dağılımın çok iyi olduğunu hatta yabancı alıcının ilk üç günde yerli alıcının önüne geçtiğini gördük. Özellikle ilk açılış gününde tabiri caizse bir yabancı akını oldu. Firmalar burada yoğunluktan talebe yetişmekte zorlandılar. Bu da fuarımızın başından beri doğru bir kurguda olduğunu gösteriyor. Biz fuarı yaparken gerek TASİAD, gerek ASFED, gerekse ASFED’e bağlı diğer derneklerle yola çıktığımızda “yerli ve milli” algısıyla ihracat odaklı başladık. Ama ilerleyen dönemlerde global ticarete dönecek uluslararası pek çok firmanın katılacağı, alımların yapacağı bir fuara dönüştürmeyi planlıyorduk. Diyebiliriz ki bu sene hedeflediğimiz global ağa ulaştık.

Fuarı bir önceki yıllarla kıyaslarsanız, neler söylersiniz?

Fuarı ilk yapığımız yılda üretim ya da montaj yapan yerli firmalarımızın ihracat üzerine çalışmalarına daha yeni yeni başlamışlar ve artırma yolunda devam ediyorlardı. Bu fuar ile birlikte her fuar döneminde artan bir ivme ile pek çok yerli firmamız yurtdışında  yeni firmalara ve alıcılara ulaşmaya başladı. Mutlaka hepsinin ihracat ekipleri, kendi yaptıkları çalışmalar, bazı yerli üreticilerimizin yurtdışında da ofisleri ve yatırımları da vardı. Ancak biz buna ek olarak katılımcı tüm firmalarımıza, Avrasya Asansör Fuarı ile yeni alıcılar kazandırma şansı yakaladık. Rusya gibi çok içinde bulunmadığımız piyasalarından ya da Sahra altı dediğimiz Gana, Etiyopya, Nijerya gibi ülkelerden de gelen ziyaretçilerle yeni pazarlara açılma fırsatlar elde dildi. Sadece yurtdışı değil, yurtiçinde de bilinirlilik kazanan firmalarımız oldu. Elbette pek çok firma birini uzaktan da olsa biliyor, bir şekilde aşinalıkları vardı, ama fuarlarda ürüne birebir temas etmek, teknolojileri birebir görmek yurt içi ziyaretçiler açısından da etkili oldu. Ayrıca düzenlenen etkinliklerin de sektöre katkısı gözlemlenebiliyor. Özellikle fuarın son gününde Asansörcüler Grubu ile birlikte sertifikaya yönelik de bir eğitim planladık, bu da oldukça ilgi gördü.

“ELEŞTİRİLERİN SEBEBİ YANLIŞ ALGI OLUŞTURULMASI İLE İLGİLİ”

Bu sene fuarın durgun geçtiği yönündeki eleştirilere katılıyor musunuz?

Açıkçası durgunluk olduğu eleştirilerinin sebebi yanlış bir algı oluşturulması ile ilgili. Bizim 2017 yılında yaptığımız fuarda katılım bir önceki yıla göre biraz daha fazla olduğu için daha fuara gelmeden beklentide bir düşüklük oldu. Daha önce bizde olan firmalar başka bir fuara katıldı ve ya hiç bir fuara katılmama kararı aldı. Bu da katılımcıda daha fuara gelirken soru işaretleri yarattı. Ama fuara geldiğinde tüm katılımcı ve ziyaretçilerimiz, bu endişelerinin yanlış olduğunu gördüler. Biz fuar yönetimi olarak elimizden gelen her türlü çabayı gösterdik, alım heyetlerimizle olsun, televizyon yayınları ve reklamlarıyla olsun, sosyal medya ve dijital pazarlama araçlarıyla olsun her kanaldan ciddi yayımlar yaptık. Katılımcılarımız  gelemden önce oluşan bu kaygıyı gidermek adına bu konuda ciddi bir bütçe artırımına gittik.  Ve bunun meyvelerini de fuarda zaten gördük. Fuardan önce kafasında belirsizlikler olan katılımcılarımız fuarın açıldığı gün bize,  “bu konuda yanlış düşünmüşüz, şu an çok memnunuz” dediler. Açıkçası biz de fuar boyunca gezdiğimiz tüm stantlardan olumlu tepkiler aldık.

“FUARLAR KURU KALABALIĞIN OLDUĞU YERLER DEĞİL ARTIK”

Fuarın durgun geçtiğine dair eleştirilere katılmayan Ercüment Yıldızerler fuarlar için önemli olanın kuru kalabalıktan ziyade “nitelikli alıcı” olduğu da belirtti.

YILDIZERLER: Bir de şöyle bir şey var; nitelikli alıcı önemli. Fuarlar böyle omuz omuza koridorlarda insanların yürüyemediği kuru kalabalığın olduğu yerler değil artık. Bizim burada, değer veren, ne aradığını bilen nitelikli alıcıya ihtiyacımız var. Buraya kadar gelip 2-3 firmaya gidip ardından ülkesine dönen alıcılarımız var. Bu fuar bazında sektörün kanaat önderlerinden, büyük firmalarımızdan da şunu duyduk; biz burada oturduğumuz zaman birebir iş yapar hale geldik diyorlar. Yani önce bakalım, sonra karar verelim değil, anlaşmaların fuar alanında imzalandığı bir fuar oldu.

 

AVRASYA ASANSÖR FUARI ARTIK ÇİFT YILARDA YAPILACAK

Bir sonraki fuarın için şimdiden sektöre verebileceğimiz haberler var mı?

Bir sonraki fuara şimdiden çalışmaya başladık. Bu fuarı ilk yapmaya başladığımız kuruluşlar olan TASİAD ve ASFED ile birlikte fuardan sonra bir durum değerlendirmesi yapma şansımız oldu. Yaptığımız görüşmeler neticesinde; fuarı yine iki yılda bir ama çift yıllarda yapma kararı aldık. Şuandaki planımız; Avrasya Asansör Fuarı’nı 2020 yılında tekrar yapmak ve bundan sonra da sektörün talebi doğrultusunda çift yıllarda fuarımızı yapmaya devam etmek yönünde. Bunu biraz da sektörden gelen talepler belirleyecek. Bir başka haber ise; bu sene montaj sokağından çok verim alındığı yönünde olumlu tepkiler aldık. Gelecek yıllar için montaj taahhüt firmalarına ayrılan bölüm açısından da bir büyümeye gideceğiz.  2020 fuarı hem üretici hem de montaj ayağının olduğu, çok daha kapsamlı ve büyük bir fuar olacak.

 

5. AVRASYA ASANSÖR FUARI HAZİRAN 2020’DE

Peki net bir tarih belirlendi mi?

Şuan için Haziran 2020 olarak fuar planımıza aldık. En kısa zamanda sektör temsilcileri ile sahada bir araya gelerek çalışmalarımıza başlayacak ve yeni tarihimize göre rezervasyonları almaya başlayacağız.

Etiketler: , ,

Yorumlar kapalı.